The New York Times website has gone offline for the second time this month after what the company described as a “malicious external attack”.

On its Facebook page, the Times said it was working to fix the outage, which appears to have started at 15:00 local time (19:00 GMT) on Tuesday, reports the BBC.

A technical problem knocked NYTimes.com offline on 14 August.

Analysts said evidence showed a group supporting Syrian president Bashar al-Assad was behind Tuesday’s attack.

The website was partially back online three hours later, although some users still reported difficulties. During the outage the New York Times published new articles on its Facebook page as well as a mirror site.

Mark Frons, the company’s chief information officer, warned New York Times employees the attack was perpetrated by the Syrian Electronic Army, which backs Assad, “or someone trying very hard to be them”.

He cautioned staff to “be careful when sending e-mail communications until this situation is resolved”.

Security experts said there was enough evidence to link the hacking group to the outage.

“The NYTimes.com domain is pointing at SyrianElectronicArmy.com which maps to an IP address in Russia, so it’s clearly a malicious attack,” Ken Westin, a security researcher for Tripwire, an online security company, told the BBC.

In a separate posting on Tuesday, the group also claimed responsibility for hacking Twitter’s administrative contact information.

Recently, the Washington Post, CNN and Time magazine websites were targeted in attacks attributed to supporters of the group.

“Media attacks seem to be escalating and moving away from annoying, simple denial of service attacks and toward full domain compromise which, if successful, puts millions of NYT website users at risk,” said Westin.

As it did after the first New York Times outage, competitor Wall Street Journal took down its pay wall and offered its content free to all visitors.

In January, the New York Times said hackers had accessed its website and stolen the passwords of 53 employees after it published a report on the wealth of China Premier Wen Jiabao’s family.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.